الاچیق چادری

ما انواع مختلف الاچیق چادری را در طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون طراحی کرده‌ایم. مالکان و طراحان میتوانند از میان این فرم ها  و اندازه‌ها یکی را انتخاب کرده و برای نصب در فضای باز ویلا یا روف گاردن (باغ بام) خود سفارش دهند. تنها در صورت وجود باد با سرعت های بالا در منطقه و خارج از محدوده در نظر گرفته شده برای آیین نامه ساختمان، طراحی مجدد انجام  می‌شود.

تمامی طراحی ها بر اساس آیین نامه های ساختمانی صورت می‌گیرد. محاسبات سازه ای همانند یک ساختمان مسکونی می باشد.

اطلاعات لازم برای پیش طراحی الاچیق چادری 

معماران و صاحبان باغ ویلا برای شاخص نمودن ملک و پروژه خود به دنبال طراحی های خاص می باشند. این طراحی‌های خاص فضایی زیبا و منحصر به فرد مطابق سلیقه‌ی کارفرما فراهم می‌کنند. شرکت ساینا توانایی بالایی در زمینه طراحی سه بعدی و مدل سازی انواع سایبان پارچه ای دارد. طرح مورد نیاز کارفرما قبل از اجرا به بهترین شکل نمایش داده می‌شود. بنابراین کارفرما می‌تواند به خوبی شکل نهایی الاچیق چادری خود را در فضا تجسم کند. 

موارد زیر در انجام طراحی سایبان پارچه ای مورد نیاز باشند:

۱- پلان سایت 

برای آغاز کار یک نقشه اندازه گذاری شده از محدوده ای که آلاچیق چادری در آن نصب می شود مورد نیاز است . این نقشه باید شامل موارد ذیل باشد:

  • فاصله بین المان ها و سازه های موجود در محیط با یکدیگر. مانند خانه ، دیوار ، درخت ، پست برق ، لوله کشی گاز و …
  • فاصله های قطری در چند نقطه مختلف بطوریکه بتوان نقشه دید را محاسباتی نمود.
  • ارتفاع  المان های مختلف از سطح زمین و اینکه  آلاچیق پارچه ای در چه ارتفاعی اجرا شود.
  • نقشه پلان ساختمان و یا کد ارتفاع زمین ( بصورت عکس یا فایل کد )

۲- عکس 

تعدادی عکس از فضا ی موجود گرفته می‌شود. هدف از این عکس‌ها این است که سازه ها و محیط پیرامونی در آن قابل تشخیص باشد. هر چه عکس ها بهتر باشد طراحان ما درک بهتری از فضا خواهند داشت. به این ترتیب مشکلات احتمالی از قبل پیش بینی و مرتفع می‌گردند. اگر بتوانید عکس دید از بالا بگیرید به فهم بهتر محیط و رسیدن به نقشه بهتر از محیط کمک می کند.

اجرای سایبان چادری طرح سانشید در شوشتر
اجرای سایبان چادری طرح سانشید در شوشتر

۳- موقعیت مکانی و منظره

موقعیت شمال بر روی نقشه و عکس ها نمایان باشد. تا جهت تابش خورشید برای طراحان مشخص شود. همچنین زمان استفاده از الاچیق چادری در طول روز و فصل های مورد استفاده در طول سال رو اعلام کنید تا طراحی برای حداکثر سایه در زمان استفاده شما انجام پذیرد. مکان حدودی پیشنهادی خود را نیز اعلام نمایید.

۴- شرایط عمومی منطقه 

اطلاع طراحان از شیب زمین ، مصالح رویه زمین ، جنس خاک ، ضخامت رویه خاک ، عمق سنگ بستر یا پی ، حداکثر سرعت باد و … به آنها کمک می‌کند بهترین طراحی ممکن را برای سایه بان شما انجام دهند. این طراحی دقیق می‌تواند هزینه های اجرا و هزینه تمام شده پروژه را کاهش دهد. اطلاعات مربوط به فضای سبز خارجی ویلا در محوطه سازی ویلا و فضای خارجی بسیار اهمیت دارند.

۵- نمونه کار 

اگر شما فرم خاصی از آلاچیق پارچه ای ویلا را در وبسایت ما دیده اید که مشابه طرح دلخواه شما و آنچه در ذهن خود دارید است، حتما به ما اطلاع دهید.

۶- کاربرد شما 

مهمترین مورد در طراحی و ساخت سایبان چادری این است که شما می‌خواهید چه استفاده ای از آلاچیق نصب شده داشته باشید. (آفتاب گیر ، محافظ باران ، المان دکوراسیون محوطه ، زیبا سازی فضای سبز ، ایجاد حریم شخصی ، غذا خوری، سایبان کنار استخر ، مخفی نمودن و یا پارکینگ خودرو )

مراحل طراحی الاچیق چادری 

۱- اطلاعات پلان 

اطلاعات را مطابق مرحله پیش طراحی  برای ما بفرستید ، در صورتی که امکان انجام اینکار توسط خود شما وجود ندارد، تکنسین های ما با مراجعه به محل به برداشت اطلاعات مورد نیاز از محیط و نقشه برداری اقدام می نمایند. دقیق بودن پلان منجر به دقیق تر شدن محاسبات خواهد شد و کشش پارچه رویه آلاچیق چادری بهتر نشان داده خواهد شد.

۲- نمونه اولیه الاچیق چادری

در صورتی که طرح خاصی مد نظر شما نباشد، چندین فرم آلاچیق چادری برای شما ارسال می شود . شما می‌توانیداز میان آنها فرم و طرح هایی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید تا کار بر مبنای سلیقه شما انجام شود.

۳- طراحی اولیه الاچیق چادری

بر اساس نمونه اولیه انتخابی طراحی اولیه سه بعدی با استفاده از نرم افزار های تخصصی انجام می پذیرد. نظرات شما در این بخش به تکمیل فرایند طراحی بسیار کمک می کند. اگر طراحی برای محدوده بزرگی انجام شود که قابلیت نمایش در یک تصویر را نداشته باشد از انیمیشن سازی برای درک بهتر کمک گرفته می‌شود.

۴- طراحی و تایید نهایی 

بر اساس تایید نهایی که از طراحی سه بعدی توسط شما صورت پذیرفته ، ما طراحی دقیق مهندسی را انجام می دهیم. ابعاد دقیق سازه و پارچه ها را محاسبه می نماییم. اگر کارفرما فرم مطلوب خود را برای آلاچیق ویلا در مراحل اولیه به درستی انتخاب کرده باشد با دو یا سه طرح به فرم ایده آل خواهیم رسید.

ساخت اتصالات 

اتصالات فلزی از جمله ستون ، پایه ستون ، کابل ها و … در کارگاه آماده می شوند. بنابراین کمترین فعالیت جوشکاری و فلزکاری را در محیط خواهیم داشت. این کار موجب می شود تا ما یک آلاچیق پیش ساخته داشته باشیم که در کمترین زمان ممکن قابلیت نصب داشته باشد.

دوخت پارچه کششی الاچیق چادری

پارچه کششی طراحی شده برای برش و دوخت به کارگاه می رود. پارچه کششی برای پوشش آلاچیق در کارگاه آماده می شود تا برای نصب به محل منتقل گردد. بسته به طرح و مقاومت در نظر گرفته شده دوخت لستر و یا دوخت HF انتخاب می شود.

نصب الاچیق چادری

در صورتی که می خواهید خودتان کار نصب را انجام دهید ما تمام قطعات لازم برای نصب و اجرای یک آلاچیق پارچه ای کششی را برای شما می فرستیم. فقط کافیست شما مطابق دستورالعمل آنها را اجرا کنید. این سازه کششی به راحتی و فقط با پیچ و مهره به یکدیگر نصب می شود.

تیم فنی شرکت ساینا توانایی نصب سازه کششی در شهرستان ها را نیز دارد و تا به امروز علاوه بر کلانشهر تهران پروژه های مختلفی را  در بسیاری از شهرهای کشور به انجام رسانده است. برای اطلاع از جزییات می‌توانید به بخش پروژه‌ها مراجعه نمایید.

اجرای سایبان پارچه ای تراس
سایبان پارچه ای تراس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *